23/2 Onze eerste hike en wijntje aan het strand - Reisverslag uit Noosaville, Australië van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu 23/2 Onze eerste hike en wijntje aan het strand - Reisverslag uit Noosaville, Australië van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu

23/2 Onze eerste hike en wijntje aan het strand

26 Februari 2017 | Australië, Noosaville

Donderdag 23/2
Nog steeds worden we 's nachts wakker en zijn we ook vroeg in de ochtend klaar wakker. Niet zo gek, maar soms wel wat vervelend. Rustig ontbeten buiten, ja sorry voor jullie daar in het stormachtige Nederland, het is hier heerlijk weer. Langzaam beginnen we eraan te wennen dat we gewoon zomer vakantie hebben....

Rond half negen reden we weg met de camper naar Noosa heads. Dat was maar een paar kilometer, maar omdat nu te gaan lopen, terwijl we al wilden hiken. We hebben inmiddels gemerkt, dat je zo weg bent met een camper (tafel, stoeltjes erin, luifel erin schuiven en elektriciteits-kabel losmaken). Na wat hier en weer gereden te hebben om een parkeerplaats te vinden, uiteindelijk een plek iets buiten het dorp gevonden. Even gevraagd of we hier mochten staan en zoals altijd kregen we vriendelijk antwoord.
Toen naar de Information. Daar troffen we een van oorsprong Indonesische dame, die ons alles uitlegde. Ze vond ze ook verbonden met ons Nederlanders, als Indonesiër en wist enkele woordjes Nederlands. Vervolgens onderweg langs het eerste grote mooie strand, waar de eerste surfers te zien waren. Langs de route waar we liepen waren allemaal surfers ( daar waar de mooiste golven waren). Opvallend was dat wij geregeld oudere (met respect) mannen tegen kwamen met surfboard. Schijnbaar is surfen net zo iets als fietsen, eenmaal geleerd kan je het nog heel lang doen. Maar toch verwacht je dit niet bij zo'n toch wel fysieke sport. Heel in de verte zagen we nog dolfijnen, maar tever om er een mooie foto van te maken.
Na ongeveer een uur lopen langs de kust kwamen we aan bij Hell's Gate. Daar was veel woest water en rotsblokken. En als we naar rechts keken, een heel groot strand met daarop af komend veel woeste golven. Het was een schitterend gezicht. Er werd ook gewaarschuwd voor de onberekenbare golven. Er werd zo goed als niet gesurfd, waarschijnlijk te gevaarlijk.
De terugtocht ging door het binnenland met allemaal aparte bomen. Eric zijn voeten begonnen zeer te doen (niets gewend, liever op de fiets). Marie-José wandelde vrolijk door en had nergens last van. Uiteindelijk aangekomen in het dorp zagen we iemand met een ijsje lopen. En ja wilden wij ook, hadden we verdiend. En het ijsje was toch lekker! (beter dan Pico Bello volgens Marie-José).
Terug op de camping, geluncht en daarna naar het strand (bij de camping). Gelijk het water in, wat een heerlijke temperatuur had. Vervolgens wat lezen en wegdoezelen onder de palmbomen, klinkt niet verkeerd, he! Na een tijdje even een flesje wijn met glazen gehaald (en nootjes), om heerlijk in de vakantie sfeer te blijven...
Zoute water afgespoeld onder de douche en nog wat weggedoezeld bij de camper of in de camper (airco aan!). We hadden niet echt zin om te koken, dus de pasta van gisteren met een platte gehaktbal, dat was genoeg. Nu nog even rustig schrijven en straks binnen nog de route van morgen bepalen. Ja, we zitten nu nog buiten ( bijna half negen) en het is heerlijk! We hebben hier geen wifi, maar ik kon vandaag bij de Information nog wel even de tekst van gisteren plaatsen. Binnenkort zal ik ook wat foto's uploaden als we een beetje goede wifi hebben.

• 07 Maart 2017 - 19:31

Lidy:

Oh wat een heerlijk relaxed zonnig leven te gek zeg. Genieten met een grote G