21/2 Melbourne en uiteindelijk Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu 21/2 Melbourne en uiteindelijk Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu

21/2 Melbourne en uiteindelijk Brisbane

Door: eric

Blijf op de hoogte en volg Marie-Jose en Eric

21 Februari 2017 | Australië, Brisbane

Dinsdag 21/2
De vlucht naar Melbourne ging voorspoedig en voelde korter aan dan de vlucht naar Beijing. Soms een uurtje geslapen. Je komt eigenlijk in een soort reis roes met een hoofd als een 'gumpie'. Vroeg in de ochtend aangekomen. En de douane in Australië!
Als je de verhalen de tv-uitzendingen mag geloven, zeer streng. Eerst een stuk lopen en moesten we plotseling in een soort grote (personen) golf kar plaats nemen. Daarmee werden door lange gangen ( zo'n 1 a 2 km) gereden en afgezet bij een trap voor binnenlandse vluchten, een aparte ervaring. Daarna wel een lange rij (alweer), waarbij we halverwege al eerste naar een andere (bijgeschakeld) loket mochten. Soms heb je wel eens geluk. Vervolgens bagage opgehaald en weer een rij voor de controle van bagage. Achter glazen wanden zag je allemaal koffers die open moesten (en de eigenaren erbij). Dus wij dachten, dat gaat wel even duren. Plotseling konden we door, we moesten onze boarding pas strookje afgeven en door een andere deur. Wat zou daar achter zijn... Tot onze stomme verbazing stonden we plotseling in de aankomsthal achter de douane. Geen tas was gecontroleerd!
Nu nog de koffers laten inchecken bij Tigerair voor de vlucht naar Brisbane. Alles zelf doen (boarding pas en stickers), er komt geen personeel meer aan te pas. Ook zelf op de band, met wat klikken op een groot scherm.
We moesten nu naar buiten en op een ouderwetse trap het vliegtuig in. Even wat
foto' s gemaakt, maar na 3 foto's mocht het niet meer. Binnen ontdekten we dat we wel verwend waren geweest. Krappe beenruimte, geen tv en betalen voor wat drinken. In Brisbane aangekomen, een klap voor onze kop vanwege de warmte!
Nu nog de shuttle bus vinden, even gevraagd en gevonden, wel een uur wachten. Na 5 minuten werd ons verteld dat we over 10 minuten al mee konden (extra bus), top.
We werden voor ons hotel afgezet. Daar bleek onze kamer nog niet vrij ( het was
half 1 plaatselijke tijd). Niet zo gek, maar toen we vertelden dat we net een hele lange vlucht hadden gehad, werd er vrijwel direct een kamer geregeld, aardige mensen die Australiërs....
Prima kamer, met airco en ijskast. Vervolgens een stuk gelopen in de hitte naar een winkelcentrumtje. Daar wat gegeten enwat boodschappen gedaan. En toen waren we het zat. De oogjes moesten even dicht. Twee uurtjes geslapen en om een uur of half 7 vlak bij wat eten. Nog even geskipt met Rick over wat Australische dingen. Tot slot nog wat schrijven. Morgen de camper ophalen en links rijden. Tot nu toe kijken we steeds naar de verkeerde kant als we moeten oversteken...
Nu slapen, Marie-José zegt net wat en nog geen 10 seconde daarna slaapt ze, zeker moe! Morgen richting Noosa.

• 21 Februari 2017 - 13:36

Afra:

Jose en Eric, heeel veeel plezier, ik reis weer met jullie mee, groetjes Afra

• 21 Februari 2017 - 13:39

Marjan:

Heel veel plezier met deze reis! Groetjes van Wil en Mij vanuit sanquin, lekker genieten we gaan jullie weer volgen!

• 07 Maart 2017 - 18:57

Lidy:

Ja je ziet er ook veel te eerlijk en Hollands ui, dat scheelt enorm