24/2 Strand/golven! Waterval/mooie route waar? - Reisverslag uit Noosaville, Australië van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu 24/2 Strand/golven! Waterval/mooie route waar? - Reisverslag uit Noosaville, Australië van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu

24/2 Strand/golven! Waterval/mooie route waar?

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Marie-Jose en Eric

26 Februari 2017 | Australië, Noosaville

24/2 Strand en golven ! Waterval waar? Fantastische route waar?
Vrijdag 24/2
Vandaag zouden we veel toeristisch gaan rijden en mogelijk wat hiken (wandelen). Als vanzelf stonden we redelijk vroeg op (7 uur) en tot onze verbazing waren er meer mensen op de camping vroeg op, schijnbaar gebruikelijk. Eerst gingen we langs de kust rijden. In Mudjimba gingen we het strand op en wat voor strand! Een enorm mooi strand met woeste, witte golven. Zowel naar links als rechts even breed en overal die grote golven. Naar rechts zag je in de verte wel veel hoogbouw, maar daar gingen we niet naar toe. Eerst nog een bakkie koffie en (te sterke) thee. Waar wij losse thee in een theehouder stoppen en deze in het hete water houden, doen ze het in Australië andersom, thee (teveel) in de theepot en dan door de theehouder het thee water. Met als gevolg veel te sterke thee (Engelse invloed waarschijnlijk).
Daarna gingen richting Mapleton Falls, waar een mooie waterval zou zijn middels een mooie weg. De weg er naar toe was aardig, maar niet meer dan dat. Bij aankomst hebben we geparkeerd op de bus plaatsen (er was geen bus te zien, het was zeer rustig, maar waarom?) en we liepen naar het uitzichtpunt. Het was een redelijk mooi overzicht, maar geen waterval te bespeuren. Wij vragen aan 2 rangers die aan het werk waren. Wat bleek, droogte, dus de waterval was een heel klein miezerig stroompje. Over een week zou het gaan regenen dus als we dan terug konden komen....
Vervolgens geluncht bij de camper en op weg naar 27 km fantastische route, de mooiste van Queensland (volgens het boek van National Geographic). De route viel dus (ook) tegen, helaas. Wel reden we hoger waardoor we zicht hadden op regenwoud en in de verte de zee. Alleen hebben we dat soort uitzichten (mooier) al meermaals in Frankrijk of Noorwegen gezien.
Maar goed, niet getreurd, we ging naar het plaatsje Maleny, een mooi, beetje Western aandoend stadje, in de moderne tijd. Daar kwamen we Nederlanders tegen uit, jawel, Noord-Holland en eigenlijk uit gemeente Schagen (Burgerbrug). Zij gingen andersom vanuit het zuiden naar het noorden. En daarna nog even naar hun dochter in Tokio.
We gingen door richting de Australia Zoo, bekend van Steve Irwin Way (bekend van televisie en zijn omgang met allerlei gevaarlijke dieren, waaronder krokodillen en een pijlstaartrog, die een aantal jaar geleden zijn dood betekende). Morgen gaan we daar naar toe, er schijnt een fantastische krokodillen show te zijn, maar gezien vandaag eerst maar even afwachten.
In Beerwah zou er een camping zijn. Die was er ook, naast een high-school, maar hoe kwam je er? We zagen de camping, maar waar konden we naar binnen? Niet gevonden en toen maar een andere camping die werd aangegeven. Het was wel naar het einde van de wereld en we reden uiteindelijk een erf op en niemand. Of toch wel? De receptie was aan het eind (heel vreemd, meestal is een receptie daar waar je binnen komt....). Het was een soort boeren camping met alle faciliteiten (stroom, water, douches, kookgelegenheden, etc.). Een aardige mevrouw wees ons de weg naar een plaats.
Lekker een biertje gedronken en wat gekaart, want we hadden eindelijk kaarten kunnen kopen. Helaas wordt het toch wel vroeg donker (19.00 uur), dus we aten ook redelijk op tijd. Schrijven, douchen in een wat aftandse douche, maar goed hij was warm. Daarna op tijd naar bed. Buiten zitten kon hier niet ivm de vele muggen en vliegen, ja dat heb je op een boerencamping!!

• 26 Februari 2017 - 18:03

Monique:

Hey Marie-José en Eric,

We reizen weer heerlijk met jullie mee en genieten weer van jullie verhalen.
    En dan mensen ontmoeten uit Burgerbrug....., dat maakt me dan weer heel nieuwsgierig.
    Heel veel plezier nog,
    groeten Jan en Monique