28/2 Rij dag, roadwork en heel veel wegen - Reisverslag uit Forster, Australië van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu 28/2 Rij dag, roadwork en heel veel wegen - Reisverslag uit Forster, Australië van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu

28/2 Rij dag, roadwork en heel veel wegen

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Marie-Jose en Eric

01 Maart 2017 | Australië, Forster

Dinsdag 28/2
Gisternacht viel er nog heel veel regen, maar daar hadden wij geen last van, binnen in ons bedje. Toen we wakker werden, kon je vanuit je bed het bruisen van de branding horen, prachtig! Deze was de afgelopen nacht flink wat sterker geworden door de regen en de wind. Niet getreurd, nog even water bijgevuld en om een uur of negen reden we weg. En dit keer deed de code van de slagboom het wel.
We zouden vandaag een lange 'verplaatsing' doen. Doel was Hunter Valley, maar dat was misschien wat optimistisch. Ook zouden we nog langs Port Macquarie gaan. De rit begon met een klein beetje regen, maar al gauw kwam het met bakken uit de hemel. En niet 5 minuten, maar gewoon een uur of zo en dan weer wat minder en dan weer ....
De weg (Pacific Highway) was matig tot slecht. Vandaar dat het niet zo vreemd was dat er meer 'roadwork' (en weer terug in snelheid) was, dan gewone weg. En dat schoot allemaal niet zo op. Maar als je hier over een jaar of 2 jaar terugkeert, dan ligt er waarschijnlijk wel een mooie snelweg, alhoewel ze hier ook vaak werken met 2 banen voor de ene kant en een baan voor de ander (en dat afwisselend om de paar kilometer). Soms werden we voor een kilometer of 20 anders geleid (TomTom bepaald...) meestal over een toeristische weg. Deze wegen waren leuker en mooier dat de highway. Wat apart was dat je vaak 100 km mocht, terwijl het zeg maar net aan meer was van een iets bredere polderweg met ook nog bochten en op en neer. Harder dan 80 reden we niet, kon ook niet. Wel kwamen er meer bergen en het werd groener. Wij vonden dat veel mooier dan, zeg maar, meer naar het noorden.

In Coffs Harbour geluncht en we reden nog niet weg of het begon weer te stort regenen. Tja, we zitten aan het begin van het regen seizoen... en het is niet voor niets zo groen hier. Inmiddels zagen we dat de geplande camping in Hunter Valley te ver was, het blijft tenslotte wel vakantie. Dwars door Port Macquarie gereden, toch wel een stad, die waarschijnlijk bij mooi weer heel leuk zo zijn geweest.
Even gestopt om een nieuwe camping te bepalen. Heel handig die app ' camper mate'.
Het werd een 'Discovery' camping bij Forster. Na nog meer regen kwamen tegen 5 uur aan in een stortbui. Een hele aardige mevrouw hielp ons en zag in de computer dat er dit jaar al een R. Drijver bij Discovery was geweest en ik zei dat ik E. Drijver heette. Dit ging inderdaad om Rick, maar in Byron Bay, waar ook een 'Discovery' camping was.
We kregen een prachtige plek op beton (juist goed met al die regen). Maar het mooiste was het uitzicht, op een prachtig meer. De zon scheen wel niet, maar het uitzicht was schitterend!

• 01 Maart 2017 - 10:54

Monique :

Hoi Eric en Marie-José
    Wat een heerlijke verhalen weer kan er echt van genieten.
    Hoe bevalt het camper rijden eigenlijk?
    Toch wel luxer dat je heerlijk binnen kan zitten als het regent.
    Jullie doen al veel mooie indrukken op zo te lezen.
    Wat een afstanden zijn het heel wat anders dan in ons kleine landje.
    Hier schijnt vanmorgen het zonnetje maar hebben ook veel regen en wind.
    Geniet lekker van alles.
    Liefs Monique