13/3 Beslissingen, veranderingen en toch maar .... - Reisverslag uit Dandenong, Australië van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu 13/3 Beslissingen, veranderingen en toch maar .... - Reisverslag uit Dandenong, Australië van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu

13/3 Beslissingen, veranderingen en toch maar ....

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Marie-Jose en Eric

13 Maart 2017 | Australië, Dandenong

Maandag 13/3
In de nacht was hier een prachtige mooi volle maan en een sterrenhemel. Dat betekende in de ochtend toch wat fris tijdens het ontbijten buiten. Helaas was er wel veel bewolking, maar dat werd in de loop van de dag beter. Om een uur of half 10 reden we van de camping weg, richting Ballarat, tenminste dat was de bedoeling.
Rick zou na 9 uur gaan bellen over het verplaatsen van zijn ticket (stond op 23 maart). Dus rond Ararat gingen we van de weg af naar een mooie plek met uitzicht op een meer. Hier hadden Marc en Rick al eens overnacht. Daar ging Rick rustig bellen. Ondertussen ging Marie-José ook bellen voor de camping in de buurt van Melbourne en nog voor de camping van vandaag in Ballarat.

Bij Rick wilde het allemaal niet zo vlotten. Dus kwamen er andere opties langs. Niet degene die hij het liefst wilde, maar blijf positief denken, zei Rick. Inmiddels weet hij wel zo'n beetje wat hij wil, maar morgen moet eea definitief worden.
Marie-José had ook minder succes dan verwacht. Dus onze route maar aanpassen. Vlakbij Melbourne was schreeuwend duur en dat vonden we het niet waard.
Dus plan B. Niet naar Ballarat, maar gelijk door naar de camping die vlak bij Rick zijn huis was, waar wij al eerder hadden gestaan. Vandaar uit kan je ook met trein en bus naar Melbourne. Toch maar even deze camping gebeld en gereserveerd voor 3 nachten. Gelukkig hadden we nog niet gereserveerd in Ballarat.

Toch nog even in Beaufort een lekker bakkie gedaan (Home Made Coffee stond er).
Daarna weer door en in getankt en geluncht. Helaas ging daar weer een lichtje branden van de auto, de derde al! De andere 2 (1 van het emissie systeem, niet ernstig stond ook in de automap en 1 van een klein achterlichtje, die in het begin met een klap erop nog aanging). De derde was wel ernstig zo leek het, namelijk 'versleten' (worn) remmen! Dus gebeld met Britz. Daar vroegen ze of wij last hadden met remmen. Dat was niet zo, het lichtje was gaan branden na het tanken. Dus we konden er nog wel door mee rijden, zolang het remmen maar normaal verliep. We konden morgen in Melbourne langs komen (vandaag feestdag), ze wilden er wel naar laten kijken. Dat wilden we niet, omdat we wisten dat we dan met de trein naar Melbourne zouden gaan. Dus voorlopig woensdagmiddag afgesproken. Maar aangezien wij toch niet veel meer met de auto gaan rijden (morgen niet, woensdag alleen naar Rick -Berwick - op en neer en donderdag alleen naar Britz inzamelpunt) gaan we morgen bellen, dat we donderdag komen. Dan leveren we ook de auto in en dat kost het ons verder geen tijd. En daarnaast was het lampje na de lunch niet meer aangegaan!

Dus door naar Dandenong in plaats van 100 kilometer, zo'n 250 kilometer. Ook moesten we dan dwars door Melbourne. En dat vond Rick wel leuk. We gingen langs de hostel waar Marc en Rick een week hadden gezeten. Maar wat veel leuker was dat we over een deel van het circuit gingen van de Formule 1, die hier over 2 weken plaats vindt. Rick heeft namelijk kaarten voor het hele weekeind! Dus hij wist ook op welke tribune hij straks zit. Wel bizar dat je gewoon met je camper over het traject van de Formule 1 rijdt met daaromheen hekken en tribunes die al opgebouwd waren. Helaas konden we niet de hele ronde volgen, maar een deel was ook al mooi!

Daarna door naar de camping. In ieder geval was Melbourne prettiger te rijden dan Sidney. Via een omweg ook nog boodschappen gedaan. Op de camping aangekomen, bleek dat het goed was dat we gereserveerd hadden! Het zat helemaal vol. Wraps gegeten, gekaart en naar bed. Morgen dagje Melbourne onder begeleiding van de jarige Rick (21)!

• 13 Maart 2017 - 17:34

Karin:

Gezellige verjaardag morgen en alvast gefeliciteerd met Rick z'n 21e verjaardag

• 13 Maart 2017 - 18:50

Monique :

Rick van harte gefeliciteerd. Marie-José en Eric van harte gefeliciteerd met Rick.
    Bijzonder om het in Australië te vieren. Maak er samen een mooie dag van.