Het begin - de start - dag1 - Reisverslag uit Nouan, Frankrijk van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu Het begin - de start - dag1 - Reisverslag uit Nouan, Frankrijk van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu

Het begin - de start - dag1

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Marie-Jose en Eric

12 Mei 2023 | Frankrijk, Nouan

Het plan was rond 7 uur weg te rijden uit Schagen. Maar dat liep even anders. Geen wekker gezet, dus wat later. De laatste zaken regelen met en om de caravan, zoals de fietsen, was toch weer wat onwennig. Uiteindelijk vertrokken we om 8 uur, ook mooi. We zouden over Maastricht en de route de soleil, maar onze TOMTOM dacht daar anders over. Via de A5 zaten we plotseling richting Rotterdam! Later bleek dat dat niet zomaar was, ruim een uur file bij Den Bosch. Toch maar mooi misgelopen. Bij Antwerpen de eerste files, dat kon er nog mee door. Vervolgens toch maar gekozen voor een andere route, want we zaten nu toch meer westelijk. Maar eigenlijk niet goed nagedacht, we gingen via Parijs, altijd leuk. Niet dus. Op vrijdagmiddag in de spits Parijs passeren is geen goed idee. Minimaal anderhalf uur file (extra reistijd), maar ach wat maakt het uit, zulk lekker weer was het ook niet. Beter rijden dat op een camping in de regen zitten.

we besloten om verder door te rijden, zodat we in 2 dagen op de plek van de eerste bestemming, nabij Perpignan, aankomen. Daar zit een neef van Eric en zijn vrouw. Uiteindelijk om 2000 uur aangekomen op de camping (La Grande Sologne). Grote camping waar het heeeel rustig is. De man van de receptie had geen haast en deed alles rustig aan. Plek uitgezocht en we dachten, mooi we laten de caravan aan de auto staan. Totdat ik probeerde de caravan nog een stukje naar voren te zetten… De wielen van de auto draaiden door in het natte gras en er was geen beweging meer in te krijgen. Auto met moeite losgekoppeld en toen kon de auto wel van zijn plaats. Gelukkig kon de caravan met de mover worden verplaatst, dus alles was weer opgelost. [e-1f60a]. Toch nog maar de nieuwe trekkers luifel uitgeprobeerd. En die was top, had Marie-Jose mooi geregeld! Ook de nieuwe elektrische hapjes pan uitgeprobeerd, ook top. Al met al toch een langere en enerverender dag dan verwacht. Morgen vroeg weg en een paar dagen staan.

• 12 Mei 2023 - 23:02

Karin Boot:

lekker goed voorbereid op reis [e-1f648]

leuk om te lezen, slaap lekker

• 13 Mei 2023 - 09:02

Lindy:

Leuk dat jullie dit doen! Heerlijk begin!

• 13 Mei 2023 - 09:22

Joan:

O wat leuk om jullie reisverslag te mogen volgen, zo zijn jullie al die weken toch een beetje bij ons[e-1f618] Geniet!