Halve regendag en een hike half in de regen - Reisverslag uit Covas, Portugal van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu Halve regendag en een hike half in de regen - Reisverslag uit Covas, Portugal van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu

Halve regendag en een hike half in de regen

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Marie-Jose en Eric

09 Juni 2023 | Portugal, Covas

Deze tweede dag in Portugal hadden we vanwege het weer nog niet echt plannen gemaakt. Uiteindelijk via de buurman een aantal gps bestanden van wandelingen gekregen. Even snel op de telefoon en lopen maar. Helaas was dat iets te snel want, het werkte niet goed op de telefoon. Een hele tijd proberen, maar het lukte niet[e-1f615]. Dan maar op de bonnefooi en een beetje Google maps. Dat ging redelijk, totdat we weer op de doorgaande weg kwamen en de verkeerde kant opgingen. Tja we waren een tijd naar beneden gelopen en dus …. terug omhoog. En toen begon het ook nog te regenen. Waarschijnlijk als we gelijk goed waren gelopen, waren we voor de regen binnen geweest. Maar goed het was niet anders. Een beetje nat geworden en daarna ging het pas echt regenen. Uiteindelijk bijna 8 km gelopen. Wel viel op dat zowat bij ieder huis er een blaffende hond was, wat op een gegeven ogenblik wel wat vervelend werd.

Het was vandaag een duidelijk mindere dag en dat doet ook wat met ons humeur. En dan ga je het ook hebben over willen we nog met de caravan in de komende jaren of willen in de toekomst een ander soort vakantie? Wel is duidelijk dat het weer mee speelt bij hoe je je voelt en mogelijk wat je wil. En het is goed om dit soort gesprekken te hebben met elkaar, want dat brengt je ook weer op andere ideeën en plannen. Maar goed niets is nog bepaald[e-1f642].

In de middag verder vrij veel regen, maar gelukkig wordt het de komende dagen beter weer en dat is ook goed voor ons humeur. Spelletjes, Eric 5-3, Marie-Jose 5-2, en Triominos Eric 5-2. Morgen hopelijk fietsen huren (moeten nog antwoord krijgen). En dinsdag een hike met een gids. Zondag of maandag misschien kanoën.

• 10 Juni 2023 - 07:34

Marjolijn :

Ja, jullie hebben geen geluk met het weer. Wij hebben nog nooit zoveel slecht weer in Spanje of Potugal gehad.

En dat speelt zeker een rol in het vakantie gevoel. Maar of de caravan vervangen kan worden door een ander soort vakantie, dat zal lastig worden. Maar daarvoor hebben jullie heeeel veel tijd, toch?

• 10 Juni 2023 - 08:50

Karin:

Jammer dat het weer vaak zo bepalend kan zijn. Wat een geluk dat je met een caravan bent en niet op de fiets[e-1f609]

wij zitten in de Eifel vanwege het weer blijven we een dagje langer, groetjes Karin

• 10 Juni 2023 - 09:56

Lindy:

Je krijgt mooie en lange gesprekken met elkaar zo. Dat is al positief van een vakantie, helemaal als je lang weg bent. Over paar dagen denk je vast weer anders.... verder genieten!