Huren en rondje fiets, camping restaurant - Reisverslag uit Peñafiel, Spanje van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu Huren en rondje fiets, camping restaurant - Reisverslag uit Peñafiel, Spanje van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu

Huren en rondje fiets, camping restaurant

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Marie-Jose en Eric

21 Juni 2023 | Spanje, Peñafiel

Vandaag weer eens gefietst middels huur MTB voor Eric en Marie-Jose op haar eigen E-bike. De camping had geen ervaring met dit net op startend verhuur bedrijf en dat bleek. Aangekomen (2 km van de camping) bij een soort grote loods (auto kon ik overdekt parkeren) liep ik naar binnen in een werkplaats, waar aan 1 kant een stuk of 10/15 fietsen hingen/stonden. In het kantoortje een aardige dame die een beetje Engels kon. Grote baas, mr. Marco erbij, maar die kon helemaal geen Engels[e-1f631]. Paspoort had ik niet bij me, rijbewijs ook goed en de dame een formulier invullen. Halverwege werd dat overgenomen door mr. Marco. Creditcard vanwege ensurrance. En toen ging hij allerlei regels proberen uit te leggen via de aardige dame en Google translate. Wel heel veel gedoe voor een fiets voor 1 dag… Maar hij was wel aardig en uiteindelijk na een half uur kon ik op de fiets terug naar de camping, waar Marie-Jose aan het wachten was. En, heel belangrijk, zij had een route van ruim 60 km via de camping geregeld!

Uiteindelijk vertrokken we om half 11. Via het stadje Penafiel, richting het dorpje van de wijnproeverij (bekend terrein dus). Daar maar gelijk koffie gedronken. Koffie en thee aan de bar besteld en ik haalde gelijk het thee zakje eruit. Daar begreep de barman niets van (anders wordt de thee veel te sterk voor Marie-Jose). Hij keek mij meewarig aan en ik probeerde het tevergeefs in het Engels uit te leggen…

Het eerste stuk, lange rechte wegen met wijnvelden en langs veel wijnhuizen. Ergens in een dorpje een bankje gevonden voor de lunch. Langs de rivier lukte het helaas niet. Daarna weer door en toen kwamen er toch 2 lastige klimmetjes. De beentjes deden wel wat pijn, maar eigenlijk “lekkere” pijn van weer eens wat doen. Zo rond km 55 merkte ik dat deze MTB fiets wat minder paste bij mij. Maar goed er volgden nog 15 km aan lange wegen en ik was blij dat we er waren (iets voor drieën). Wat gedronken bij de caravan en wat uitgerust. De fiets kon ik om half 5 weer inleveren, dus ik daar naar toe gefietst. Om 1640 niemand aanwezig, gebeld en “Cingo” minutes, hetgeen klopte. Betalen, 5 euro minder dan verwacht. Maar hij had al eerder proberen uit te leggen dat een lekke band ook wel later op treedt. Beetje bizar, en mijn fiets had natuurlijk geen lekke band. Met het geld ging hij nog een truukje doen (inscheuren en later een heel briefje), dus allemaal leuk. Nog even brood voor morgen en een ijsje gehaald. Douchen, caravan had Marie-Jose al grotendeels opgeruimd. En toen sms’je (1900 uur) van de dame van de verhuur, dat er nu toch een lekke band was en dat ik zelf kon komen kijken. Niet gedaan natuurlijk, maar aangegeven dat ik het vreemd vond. Kosten waren 10 euro (van tevoren aangegeven) , maar plotseling ook met tax van 2,20… Na een reactie van mij, rekende ze dat toch niet. Later kreeg ik nog foto’s van de lekke band in water en het afschrift van 10 euro, netjes maar toch …

Daarna uit eten op de camping, was vandaag open. Zoals de Belgen die er zaten zeiden, de kaart begint bij een hamburger en daar houdt de kaart gelijk op. Toch maar besteld en was verder prima. Caravan helemaal start klaar voor morgen naar de volgende camping en ook voor de eventuele regen die straks gaat vallen (het rommelt, maar nog steeds geen regen).


  • 22 Juni 2023 - 12:03

    Steef & Margot:

    De Spanjaarden kunnen dus net als Fransen ook geen Engels[e-1f644] en dan proberen ze je ook nog op te lichten voor €10. Lekker dan[e-1f974]. maar jullie hebben wel lekker gefietst[e-1f6b5]‍[e-2640]️[e-1f6b5] [e-1f44d][e-1f3fb].

    groeten van Steef [e-38] Margot vanuit Bali(Sidemen)


  • 22 Juni 2023 - 19:18

    Lindy:

    Wat een verhaal weer, erg omslachtig allemaal om een fiets te huren. Maar toch mooie ronde gefietst!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marie-Jose en Eric

Na onze fantastische fietstocht in 2016 naar Santiago de Compestella, onze onverwachte en bijzondere reis in 2017 naar Rick in Australië gaan we heel ander soort lange reis doen. We gaan met de caravan een rondje Spanje doen! Grootste doel wordt Andalusië, maar we gaan ook naar Barcelona, Valencia, Sierre Nevada en de Picos in het noorden. Dit kan natuurlijk allemaal weer veranderen als het te warm wordt....

Actief sinds 06 Juli 2016
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 41816

Voorgaande reizen:

12 Mei 2023 - 05 Juli 2023

Rondje Spanje of ....

19 Februari 2017 - 18 Maart 2017

Australie, naar Rick

06 Juli 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: