Verplaatsing en een gezellige bbcue/avond - Reisverslag uit Olite, Spanje van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu Verplaatsing en een gezellige bbcue/avond - Reisverslag uit Olite, Spanje van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu

Verplaatsing en een gezellige bbcue/avond

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Marie-Jose en Eric

22 Juni 2023 | Spanje, Olite

We hadden afgesproken met Raymond en Elly (uit ‘t Veld) in Olite. Een rit van bijna 300 km. Redelijk op tijd opgestaan en om 8.20 uur reden we weg, tenminste dat dachten we. Bij de uitgang van de camping 2 ijzeren poorten (niet eerder opgevallen) die dicht waren en niemand te bekennen. Toch maar de camping eigenaar gebeld en die vertelde dat de poort om half 9 open ging. En jahoor, zelfs nog voor half 9 konden we er door.

Een voorspoedige ritje, waarbij je kon zien dat het fors geregend had. Wij hadden net geen regen gehad (paar druppels), ondanks veel gerommel en een donkere lucht. Ook viel op dat we geregeld langs allerlei leegstaande, verlaten huizen reden. Om half 1 kwamen we aan en netjes ontvangen door een dame die goed Engels kon. We konden zelf een plek uitzoeken. En dat bleek, een enorm grasveld met allemaal jonge boompjes met 2 plekken bezet (van de 25). Niet erg gezellig, maar wel alle ruimte met uitzicht op de bergen (en een privé toilet/douche vlak bij). Uiteindelijk de caravan met de rug naar de wind en de reisluifel maar eens gebruikt. Om half 2 kwamen Raymond en Elly aan, die nog even moesten lunchen. Om een uur of 3 koffie/thee en elkaars vakantie verhalen verteld. Al gauw borrel tijd en andere verhalen, alleen voor ons vieren bestemd. Raymond/Elly hadden bbcue vlees ed meegenomen, dus daar gingen we naadloos naar over. Koffie en toen het spel “kubben”. Iets met gooien van stokken naar blokjes, heel leuk om te doen. De mannen wonnen 2 x maar dat was eigenlijk (of toch wel[e-1f61c]) niet belangrijk. Over spelletjes gesproken, eergisteren Eric, 5-4 en 5-4 en gisteren Marie-Jose 5-2. Inmiddels al weer over elfen, morgen weer verder. (Morgen nog wat foto’s, Marc[e-1f61c])