Korte reisdag en kleine drank proeverij - Reisverslag uit Courtils, Frankrijk van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu Korte reisdag en kleine drank proeverij - Reisverslag uit Courtils, Frankrijk van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu

Korte reisdag en kleine drank proeverij

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Marie-Jose en Eric

27 Juni 2023 | Frankrijk, Courtils

Nog voor 8 uur reden we weg vanaf de camping. We zouden ongeveer een ochtend rijden naar onze volgende camping in de buurt van Mont Saint Michel (Kathedraal/dorp op rotseiland, wat bij vloed geen verbinding heeft met de kust), morgen meer. Onderweg veel over n- en d-wegen die wel 4-baans zijn. Om een uur of 10 op zoek naar koffie wat lastig blijkt te zijn. De eerste poging rijden we naar een dorp (werd aangegeven), maar niets te vinden. Bij de tweede poging wel een benzinepomp (ook wel handig), maar weer geen koffie. Bij dit soort wegen zijn er geen benzinestations met restaurants langs de weg. Je moet altijd een dorp in. En dat is soms best wel een eindje. Even voor 1300 uur aangekomen, receptie dicht. Maar er stond dat je gewoon een plek moest uitzoeken. Om half 2 stond alles alweer, het wordt echt een routine! Geluncht en rond 2 uur naar de receptie. Daar schrokken wij, want er stond een rij campers en dus ook mensen voor de balie. Toch maar even tussendoor gegaan om aan te geven dat wij op een bepaald plek/nummer al stonden. Dat was geen probleem, maar wel handig dat ze het wisten, want ze stuurden mensen naar bepaalde plekken[e-1f605].

In de middag wat gelezen, enz., en om een uur of 4 naar het hele kleine dorpje gewandeld. We hadden namelijk gezien dat daar een klein winkeltje was met lokale wijnen/bier. Na even te hebben rond gekeken, kwamen we in gesprek met de eigenaresse. En al gauw konden we wat proeven. Het begon met Calvados, wel eens van gehoord, maar nooit geproefd. Allebei vonden we het niet lekker (lijkt op iets als whisky). We wilden de Calvados ook proeven, omdat deze in een fles zat die aan de onderkant een zeilschip was, heel mooi. Maar goed, dat werd hem dus niet en alleen de fles krijgen lukte niet. Maar er was ook cider likeur en dat viel beter in de smaak. Ook nog cider rosé (net limonade met prik) en droge cider rosé (niet lekker) geprobeerd. Het werd dus een flesje cider likeur en een glazen wijnstop met tekening van Mont Saint Michel erop. Op de camping terug borreltje en een spelletje (Eric 5-4). Daarna eten gemaakt, afwas en koffie/thee met spelletje (Eric 5-4). En al snel was het tijd om te schrijven en tanden te poetsen.

• 28 Juni 2023 - 00:46

Angela :

Wat leuk dat jullie ook naar Mont Saint Michel gaan. Klinkt bekend dat verhaal van de camping. Toch niet toevallig Seasonova? Daar stonden wij.

• 28 Juni 2023 - 07:36

Eric:

Ik denk het wel, het is de ANWB camping Saint Michel in Coutrils

• 28 Juni 2023 - 07:36

Eric:

• 28 Juni 2023 - 08:04

Marjolijn :

Ja, het is niet altijd makkelijk een goede stop te vinden met koffie. Vooral niet als je met een caravan bent. Daarom nemen wij toch altijd een thermoskan met koffie mee.