Reisdag naar België - Reisverslag uit Avelgem, België van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu Reisdag naar België - Reisverslag uit Avelgem, België van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu

Reisdag naar België

29 Juni 2023 | België, Avelgem

Vanochtend om half 7 wakker geworden en besloten om maar gelijk door te pakken. Maw rond half 8 vertrek gereed, net toen het begon te miezeren, prima timing dus[e-1f61c]. Al vrij snel onderweg begon het meer te regenen. Dat duurde ruim een half uur, waarna de hele dag geen regen meer (ondanks de voorspellingen). Het landschap bleef de hele weg glooiend, meer dan ik had verwacht. Bij Le Havre gingen we over een prachtige brug die over de monding van de Seine loopt (zie foto). Tijdens een benzine break een stokbrood voor de lunch gescoord. Geluncht met een flets zonnetje en 24 graden. Rond 1500 uur kwamen aan op de Camping Panorama, tegen de Ardennen aan en vlak in de buurt van bv de Oude Kwaremont (Ronde van Vlaanderen, voor de niet wielren liefhebbers). Mogelijk zouden we hier nog een dagje blijven, maar de camping valt wat tegen. Veel “vaste” plekken en heel veel “oude meuk”.We staan op een veld van grindmatten waar gras door groeit, goed voor 4 plekken. Restaurant aanwezig, maar alleen voor wat hapjes. In de omgeving wel restaurants, maar allemaal prijzig, veel “haute cuisine”. Terwijl wij alleen een eetcafé zoeken. Maar goed, dan maar zelf gekookt, was ook prima. Ondertussen ook een spelletje gespeeld (Marie-Jose 5-2). Het lijkt wel alsof Marie-Jose thuis ruikt…

Morgen gaan we ook door naar huis, we gaan niet hier blijven als een soort uitzitten van de vakantie. Sowieso wilden we nog een weekje thuis hebben om bij te komen en weer even te landen en op zoek naar een andere mountainbike[e-1f92d].