2/3 The Three Sisters, The Blue Mountains, wouw!!! - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu 2/3 The Three Sisters, The Blue Mountains, wouw!!! - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu

2/3 The Three Sisters, The Blue Mountains, wouw!!!

02 Maart 2017 | Australië, Katoomba

Donderdag 2/3
Deze dag is duidelijk 1 van de hoogtepunten van deze reis. En eigenlijk ook wel hetgeen wat wij tot nu toe misten.
De dag begon mistig en we stonden daarom rustig op. Ontbeten en de wandelschoenen aan, want vandaag zouden we een flinke wandeling gaan maken. En dat werd het! Eerst even naar de receptie om wat informatie te halen. Nu pas kregen we in de gaten dat we echt midden in de Blue Mountains zaten en op loopafstand van de bekende 'Three Sisters' (drie zandstenen heuvels, zeg maar rotsen, naast elkaar).

Aan de overkant van de weg begon het wandelpad en al na 5 minuten zagen we een mooie waterval. Helaas waren er vlagen van mist (wolken), zodat het zicht de Blue Mountains in, zeer varieerde. We liepen in het mooiste regenwoud tot nu toe en er waren vele trappen, soms uit steen, soms met hout en soms van ijzer gemaakt.
Na een uur lopen kwamen we boven bij het Echo Point, vanwaar we voor het eerst de Three Sisters zagen. Het verhaal gaat dat een Aboriginals stamhoofd zijn dochters in steen veranderde om hen uit de handen van de vijand te houden. Helaas sneuvelde hij alvorens de betovering ongedaan te maken.
We hadden geluk, we konden ze goed zien en mooi foto's maken. Er waren wel veel toeristen, busladingen vol, vooral Chinezen en Japanners. Wij hadden gelopen, maar er zijn ook dagtochten uit Sydney, die je direct bij Echo Point afzetten (via Katoomba).
Hier een bakkie gedaan en een broodje. Nog even een souveniertje (magneet Australie voor op de afzuigkap thuis) gekocht. En toen trok het plotseling helemaal dicht. Je kon de Three Sisters en de Blue Mountains helemaal niet meer zien. Daar sta je dan als Tourist, die hier een uurtje is en dan weer terug gaat...
Nu hadden wij dit al eerder meegemaakt hier, dus niet getreurd, het trekt wel weer open (kan in 5 minuten).Dus wij gingen naar beneden onder en langs 1 van de Three Sisters. Nog geen 10 minuten later, trok alles open en hadden we weer prachtig zicht.

We moesten een trap (allemaal trapjes) af van meer dan 900 treden (de Giant Staitcase)! En de uitzichten veranderden steeds, schitterend. Ook het regenwoud was ronduit spectaculair. In het begin zag je en hoorde je de papegaaien (waarschijnlijk, maar het konden ook andere vogels zijn) die over het oerwoud vlogen. Later beneden liep je als het ware tussen dat geluid, maar je zag niet waar het vandaan kwam. Na een half uur lopen stopten de geluiden van de vogels, net alsof ze na de lunch gingen slapen...
Eenmaal beneden besloten we om door te lopen en helemaal onder de Three Sisters langs te lopen. Een zware wandeling, maar zeer de moeite waard. Steeds weer andere doorkijken naar The Blue Mountians, maar ook naar de Three Sisters. Deze laatste waren lastig te zien door de hoge regenwoud bomen, maar aan het bijna aan het eind werden we beloond. Maar eerst kwamen we nog twee mooie watervallen tegen, waarvan we bij 1 even voorbij het hek gingen om een mooie fofo te maken. Daarna kwamen we bij het Scenic Railway aan, alwaar ook een oude mijn zit.
Hiervandaan kan je met soort treintje omhoog naar Scenic World en vandaar uit kan je 2 kabelbanen nemen over het dal naar bv Echo Point.
Wij deden dat niet, als echte 'die-hards' namen wij de Ferbers Steps. En het leek wel ongeveer weer die meer dan 900 treden omhoog! (dat was het waarschijnlijk ook) Maar we hielden vol en ook nu weer beloond door prachtige uitzichten. De mevrouw bij de receptie had ook gezegd dat vanaf deze plek het uitzicht veel mooier was. En toegeven, daar had ze gelijk mee.
Uiteindelijk boven ontdekten we dat we weer precies bij de ingang van de camping uitkwamen! Dat wisten we niet, maar was wel lekker, want we hadden ruim 4 uur gewandeld (klimmen, afdalen van steile trappen). Dus we waren wel een beetje moe...
Lekker een koud biertje bij de camper (handig zo'n camper van alle gemakken voorzien, dus een goede koelkast). Na een uurtje begon het te betrekken en ging het toch stort regenen... Dus onze planning was goed geweest, want om met zo'n stortbui in het regenwoud te lopen, leek ons geen pretje.
Heerlijk gedoucht, spelletje en al getracht een camping in de buurt van Sydney te regelen, maar dat lukte nog niet. Toen voor het eerst op een bbq (bijna elke camping heeft er 1 of meerdere staan op gas of electriciteit) vlees en gebakken aardappeltjes gemaakt (het was 1 grote bakplaat).
Nu zijn we moe en morgen naar Sydney, nog even zien voor hoe lang.

• 02 Maart 2017 - 11:14

Afra:

Wat weer een mooie dag en jullie weer erg genoten, groetjes van Afra uit een ook regenachtig Schagen,