4/3 Nat Sydney, Bondi Beach tussen de buien door. - Reisverslag uit Goulburn, Australië van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu 4/3 Nat Sydney, Bondi Beach tussen de buien door. - Reisverslag uit Goulburn, Australië van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu

4/3 Nat Sydney, Bondi Beach tussen de buien door.

04 Maart 2017 | Australië, Goulburn

Zaterdag 4/3
We starten dit keer met boodschappen doen bij Coles, een hele grote supermarkt. Helaas was het weer er niet beter op geworden. Vandaar dat we alleen nog naar Bondi Beach gingen en daarna meer richting het binnenland, in plaats van de kustlijn volgen wat eerst het plan was. Ook de voorspellingen aan de kust richting zuiden waren namelijk slecht en het binnenland, richting Canberra was iets beter. Daar gingen we ergens een tussenstop maken en dan richting de Australische Alpen.

Het plan was dus even naar Bondi Beach, maar dat viel even tegen. We moesten namelijk van noord naar zuid (zuid-oost). En dan moet je de hele stad door met files en al. En Sydney is erg groot! Ondertussen ook geregeld regenbuien, dat maakte het er allemaal niet makkelijker op. De TomTom bracht ons weer dwars door het centrum van Sydney, wat wel weer indrukwekkend was. Maar om te rijden was het geen pretje, omdat er natuurlijk altijd weer 'roadwork' gedaan wordt, met versmallingen en al. Maar Marie-José reed overal langs met soms wat zuchten en kreunen, van weer een regenbui of weer een file. Uiteindelijk deden we ruim 2 uur over 46 km.
Maar de beloning was wel, dat we toch nog Bondi Beach live zagen, tussen de regenbuien in, dat wel. Het voordeel van de storm/regen was dat de golven vrij hoog waren. Eigenlijk stelt het Bondi Beach strand niet zoveel voor, maar het is de ligging in een kom met rotsen er omheen en de hoge golven die het zo bijzonder maken. Ondanks het slechte weer of eigenlijk waarschijnlijk dankzij het slechte weer werd er nog redelijk veel gesurft.
Na de fotoshoot ... gauw in de auto en weg uit het natte Sydney. Maar dat viel ook weer wat tegen. Want voordat je Sydney uit bent.... Sydney is heel groot met veel buitenwijken. En er zijn altijd mensen met auto's, veel auto's. Geduld was dus een schone zaak. Opvallend is ook hoeveel winkelcentra er zijn, je vraagt je af waar al die mensen van leven. Eigenlijk reden we Sydney pas uit 2 uur nadat we waren vertrokken uit Bondi Beach!
Gelukkig werd de regen langzamerhand minder, dus onze keuze om meer het binnenland in te gaan, leek/lijkt de goede. Aangezien we het zat waren en ook onderling een beetje zaten te mokken, besloten we vandaag niet te ver door te rijden.
Dus om 1500 uur gingen we naar een nette camping in Goulburn. Ook hier weer een vreselijk aardige man van de receptie.

Op de camping was wifi, dus gelijk ons plan voor de komende dagen zo'n beetje bepaald. We moeten nog flinke stukken rijden, maar willen ook nog gaan hiken in de Alpines. Nog een spelletje kaarten en backgammon (Marie-José wint veel en betoverd volgens mij de dobbelstenen, of ligt het gewoon aan mij ....) gespeeld, daarna gekookt en natuurlijk even ons ME momentje (hadden we even nodig en lucht ook op).

Morgen vroeg op, want we gaan een lang stuk rijden. Alpines here we come!