Granada, de stad - Reisverslag uit Otura, Spanje van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu Granada, de stad - Reisverslag uit Otura, Spanje van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu

Granada, de stad

26 Mei 2023 | Spanje, Otura

Brood was er dit keer om 9 uur.We namen de bus van rond 11 uur naar Granada. Eerst nog even naar TopTours voor een uitleg van de buskaartjes en de toegang tot een aantal bezienswaardigheden. Daarna vlakbij opgestapt in het toeristische treintje. Deze deed een rondrit door de stad van 1 uur en 20 minuten. We zagen wel wat, maar het viel wat tegen. Ook de Engelse uitleg (oortjes) was lastig te volgen en ging weer over koning die en die, die iets had veroverd en een kerk/gebouw/ vesting had laten neerzetten. Onderweg hadden we wel een leuke plek voor een lunch (menu del dia) gezien. Deze opgezocht en de lunch was prima en we zaten lekker (biertje en een sangria). Vervolgens nogmaals geprobeerd ergens met een code voor een bus te regelen. Niet gelukt, maar we wilden ook eigenlijk niet zoveel meer met een bus in Granada. Wel gingen we nog naar de grote kathedraal van Granada, de “Malaga Cathedral”. Zelden zo’n grote kathedraal gezien, zowel in hoogte als in breedte/lengte. Wel weer heel veel pracht en praal (veel goud). En als je dan weet, dat dat vooral gemaakt is omdat koningen of machtswellustelingen wilden laten zien hoe machtig ze waren… Dat geeft ons dat altijd een “wrang” gevoel bij zo’n kerk.

Daarna hadden we het gehad en wilden we een borrel. Uiteindelijk kwamen we uit in onze “ stamkroeg” (zie foto) met de hangende hammen achter de bar. Kan dat overigens na 2 dagen een stamkroeg[e-1f61c]?Overigens wel lekker zo’n “gratis” tapas bij je drinken!

Helaas moesten we wel wat lang wachten op onze bus, maar ach het weer was prima, heerlijk zonnig weer. Op de camping uiteindelijk nog 2 spelletjes (5-3 Eric en 5-2 Marie-Jose).

• 27 Mei 2023 - 07:30

Karin:

Zin in een borrel [e-1f609], jullie waren al begonnen bij je menu del dia met een biertje en een sangria [e-1f923]

Maar dat het is het Spaanse leven, geniet ervan [e-1f483][e-1f3fb] [e-1f57a][e-1f3fb]

• 27 Mei 2023 - 15:49

Angela:

Heerlijk genieten zo! Al gewend aan het Spaanse tempo? Wij zijn Spanje weer uit, terug in Frankrijk bij Biarritz. Maar wij hebben dan ook maar 6 weken.