Rondje fietsen (alleen - Reisverslag uit Ardales, Spanje van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu Rondje fietsen (alleen - Reisverslag uit Ardales, Spanje van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu

Rondje fietsen (alleen

Door: Marie-Jose en Eric

Blijf op de hoogte en volg Marie-Jose en Eric

04 Juni 2023 | Spanje, Ardales

Na 2 actieve dagen, een dagje rustig aan. Tenminste dat gold voor Marie-Jose. Ik wilde toch wel weer eens mijn energie kwijt op een fiets. Dus op de fiets van Marie-Jose en alles in de “eco-stand”, zodat ik zeker bergop best nog wel moest trappen en zweten. Rond 11 uur vertrokken. Het eerste stuk was makkelijk en veel naar beneden (62 km/per uur max.). Dat is eigenlijk niet zoals fietsers het willen, die willen eerst wind tegen of in dit geval “berg” tegen. Maar het was niet anders. Vervolgens kwam ik ook nog in de file (stil staand!). Dat is niet te geloven, maar het is echt waar. Ik reed over de weg, waar ook de bussen die van en naar de Caminito del Rey rijden. En de weg is daar zo smal dat bussen en campers elkaar lastig kunnen passeren. Dus moest ik wachten achter een bus, totdat alle auto’s, campers en bussen voorbij waren. Toen de bus ging rijden, kon ik ook weer verder, bizar[e-1f648].

Het is overigens een prachtige omgeving om te fietsen. Ook fiets je dan langs het einde van de Caminito del Rey, prachtig (zie foto’s). Na het stuwmeer gingen de bussen naar links en ik rechtdoor en werd het rustiger. Maar ja, als je omlaag gaat, is er een wetmatigheid dat je ook weer omhoog moet[e-263a]️. Richting El Chorro was het toch een stevige klim (uiteindelijk 674 hoogtemeters gefietst, hetgeen voor een tochtje van slechts 31 km best wel veel is). Het voordeel van weer omhoog gaan is dat de uitzichten ook weer mooier worden…

Weer terug bij het stuwmeer fietste ik langs de opstapplaats bussen aan het einde van de Caminito del Rey. Het was bizar om te zien hoeveel bussen daar en verderop langs de weg stonden. Niet alleen de bussen voor het terugbrengen naar de startplaats, maar ook heel veel bussen van tripjes (uit bv Malaga en zelfs Granada) met wachtende chauffeurs. Na het stuwmeer weer omhoog en rond 13.00 uur was ik weer terug. De beentjes toch even getest en het luie zweet eruit.

Douchen, lezen, Max kijken en een spelletje daarna (5-4 Marie-Jose). Om een uur of 7 de bbcue (elektrische plaat) aan. Dat werkte weer prima. Daarna spelletje (5-4 Marie-Jose). Morgen een Hike in de buurt. Overigens heeft Marie-Jose de hele dag lekker “gelummeld “, waar ze ook zin in had (vakantie dus[e-1f600]).


  • 05 Juni 2023 - 06:30

    Marjolijn :

    Jullie krijgen het rustige vakantie gevoel heel goed onder de knie! Lekker zo.


  • 05 Juni 2023 - 09:33

    Lindy:

    Knap hoor Eric, en eindelijk hele dag mooi weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marie-Jose en Eric

Na onze fantastische fietstocht in 2016 naar Santiago de Compestella, onze onverwachte en bijzondere reis in 2017 naar Rick in Australië gaan we heel ander soort lange reis doen. We gaan met de caravan een rondje Spanje doen! Grootste doel wordt Andalusië, maar we gaan ook naar Barcelona, Valencia, Sierre Nevada en de Picos in het noorden. Dit kan natuurlijk allemaal weer veranderen als het te warm wordt....

Actief sinds 06 Juli 2016
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 41498

Voorgaande reizen:

12 Mei 2023 - 05 Juli 2023

Rondje Spanje of ....

19 Februari 2017 - 18 Maart 2017

Australie, naar Rick

06 Juli 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: