Portugal, echt waar … - Reisverslag uit Covas, Portugal van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu Portugal, echt waar … - Reisverslag uit Covas, Portugal van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu

Portugal, echt waar …

07 Juni 2023 | Portugal, Covas

Vanochtend 7 uur de wekker en iets over 8 vertrokken. Wij zouden naar Caceres en van daaruit de volgende dag naar Portugal. Inderdaad Portugal. Het was toch dichterbij dan gedacht, de grote steden van Spanje hadden we wel even gezien en gewoon omdat het kan en we de tijd hebben. Maar goed dat liep toch wat anders…

We waren bijna in Caceres en het was niet zulk mooi weer, incl. de voorspellingen voor de middag/avond en de volgende ochtend. Volgens TomTom was het nog maar… 250 km en het was1400 uur. Dus ach het is toch een reisdag we rijden door. Maar na een uur rijden vonden we de route wat vreemd en bleek via Google maps dat de aangegeven route van TomTom auto niet goed was! Maar toen bleek het nog 280 km te zijn! Toch maar doorgereden en ook nog ergens anders een andere route genomen (50 km korter). Die laatste was dus wel door de bergen, veel bochten dus.

In Spanje waren er nog veel olijfbomen te zien, maar ook druivenbomen. In Portugal werd het groener en meer bomen.

Uiteindelijk kwamen we om 1800 uurPortuguese tijd (uur eerder, dus eigenlijk 1900 uur) aan (camping Quinta do Retiro). Veels teveel gereden natuurlijk, maar ja om op camping voor 1 middag/avond te zitten in de regen… Dat was dus niet onze keuze. Hier gaan we waarschijnlijk 5-7 dagen staan. Korte rondleiding, er is een natuurzwembad en je kan zelf je biertje/wijntje pakken, even opschrijven[e-1f600]. Mooie ruime plek gekregen met vrij uitzicht.

Na de aankomst ging het al snel een half uur regenen, dus de luifel nog niet neergezet. Toen het droog was eerst bij een restaurant op 1,8 km gegeten. We waren de enige (Nederlands vrouw en Portuguese man). Prima gegeten, zelfgemaakte patat en alles vers.

Terug naar de caravan, snel luifel opgezet en we waren net klaar toen het weer begon te regenen, wat het nu nog doet. De omgeving belooft veel en buren naast ons zouden 1 week staan en staan er nu al 4 weken. Dat belooft veel goeds…