Back in Spain en onverwachte ontmoeting - Reisverslag uit Peñafiel, Spanje van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu Back in Spain en onverwachte ontmoeting - Reisverslag uit Peñafiel, Spanje van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu

Back in Spain en onverwachte ontmoeting

19 Juni 2023 | Spanje, Peñafiel

Een lange reisdag vandaag waarbij we terugkeren naar Spanje. Om half 9 broodjes opgehaald. Afscheid genomen van Aad en Marion waar we 2 leuke dagen mee hebben doorgebracht. Om 9.15 uur werd onze caravan naar de n-weg gebracht met een 4-wheel drive, vanwege de steile wegen bij de camping. Caravan aangehaakt en ruim na half 10 reden we weg. Het eerste stuk door bergen/bossen van Portugal, bij Chaves over de grens naar Spanje. Ook daar nog hoge bergen, maar steeds minder bossen. Vervolgens “weken” de bergen als het ware en werd het meer een hoogvlakte (halverwege). Daarna begon te te lijken om de hoogvlaktes en “puisten” ertussen zoals wij kenden van onze tocht naar Santiago. Ook de dorpjes hadden die uitstraling. Wij waren op weg naar Penafiel (vreemde naam, maar goed[e-1f92d]), ten westen van Valladolid. Hier hadden we voor gekozen, omdat de weersvoorspellingen voor alles boven zeg maar Leon matig tot slecht was. Tijdens de laatste 30 km zagen we dat het geregend had en kregen wij enkele druppels.

Het laatste stuk naar de camping een gravelpad, maar prima te doen. Zwembad was net open en het restaurant vanaf woensdag. Plek prima, aan de kleine kant. Verder nog niet veel indrukken. Wel gelijk gereserveerd voor morgen, een gratis rondleiding op een wijnboerderij (smak te pakken[e-1f602]). Binnen een uur stond de luifel en alles op zijn plaats, incl. de borrel ingeschonken! Na de borrel eten gekookt en koffie/thee. Ondertussen had ik via Strava gezien, dat een collega van mij vlakbij was (fietstocht Lissabon-Pau). Via Strava gecontact en voor we het wisten stond hij voor onze neus en hij had ook nog honger… Natuurlijk wat eten geregeld. Gezellig bijgepraat (en geborreld) en voor ik het wist was het half 11 en toen vond Marie-Jose het welletjes. Via een “subtiel” gebaar aangegeven en Jürgen pikte het op. Dat was ook beter voor hem, morgen weer 100 kilometers fietsen. Maar het was een leuke , onverwachte en zeer toevallige ontmoeting. Ik nog even snel schrijven en Marie-Jose slaapt al bijna[e-1f607]. Maar ja, we moeten ook een uur tijdsverschil overbruggen, zwaar![e-1f92d]