22/2 Camper ophalen, links rijden en Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu 22/2 Camper ophalen, links rijden en Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu

22/2 Camper ophalen, links rijden en Noosa

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Marie-Jose en Eric

23 Februari 2017 | Australië, Noosa Heads

Inmiddels de eerste tekst aan het eind gecorrigeerd (ontbrak stuk). En de datums aangepast, want die klopten niet helemaal. Tja we waren ook een nacht kwijt...
Woensdag 22/2
Wel redelijk geslapen, met een aantal keer wakker geworden. Toch waren we allebei om 6 uur klaar wakker. Rustig aan wat mails en zo gelezen en even de krant (je hebt tenslotte niet altijd wifi). Even voor achten gingen we lopend op weg (zonder koffers, die zouden we later ophalen met de camper) om de camper op te halen. We dachten het wel te weten hoe we moesten lopen, via de plattegrond die we hadden gehad van het hotel. Na 20 minuten lopen, kregen we wat twijfels en toch maar via maps.me (app die geen online verbinding nodig heeft) eens gekeken waar we waren en hoe we moesten lopen. Helaas fout gelopen en een extra half uurtje lopen. We liepen door een industrie achting gebied, waar soms wandelpaden waren, maar die stopten ook even vaak zomaar. Na een tijdje liepen een weg in die leek dood te lopen, doordat er een bedrijf met hekken stond. Maar toch doorgelopen en toen bleek er geklemd tussen het hek en de muur van een snelweg een heel smal padje te zijn. Pff anders hadden we nog meer moeten omlopen. Later bleek dat we minstens een half uur hadden omgelopen. Hele aardige dames achter de balie en alles werd uitgelegd ook in en om de camper, die toch iets minder nieuw was dan de site had doen geloven.
Maar goed, toen rijden en voor het eerst links. Tijdens het lopen hadden we al geoefend door bij elke kruising eerst naar rechts te kijken ipv links.
Uiteindelijk viel het wel mee en door elkaar te helpen, werd het ook makkelijker. Je moet wat gewoontes andersom uitvoeren en rotondes (zijn er heel veel) extra opletten ( tegen je gevoel in). Uiteindelijk zijn we 140 km naar te noorden gereden, naar Noosa. Eerst boodschappen gedaan (bij de Aldi...), en de prijzen waren wel hoog, maar niet zo hoog als ik verwacht had. Toen door naar de camping (advies Rick) aan het water. Niet echt goedkoop, maar we kregen spontaan 10% korting omdat we internationaal waren, zeg maar buitenlander. Ook hier weer een hele aardige jongedame, zoals tot nu toe alle Australiërs. Nadat we de camper wat hadden ingericht en bedje opgemaakt (gelukkig een vast bed beneden, Rick mag straks boven ), gingen we lopend nog wat geld scoren en wat rond kijken. Uiteindelijk vonden we een winkelcentrum met een ATM (geldmachine) en een grote Woolworth. Maar die had geen drankvergunning, dus verderop naar een hele grote dranken store met teveel keus. Toen we terug waren, even naar het strand, het water was zeker 25 graden! Zelf eten gemaakt en nog wat geprobeerd te plannen voor de volgende dagen, want dat hadden we nog niet zo gedaan. Douchen en vroeg naar bed, want we zijn er nog niet helemaal.

• 07 Maart 2017 - 19:17

Lidy:

Wat een lekker stel zijn jullie toch, al die cursussen niet voor niets gedaan