26/2 Brisbane by bus and walk, no worries mate... - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu 26/2 Brisbane by bus and walk, no worries mate... - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu

26/2 Brisbane by bus and walk, no worries mate...

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Marie-Jose en Eric

26 Februari 2017 | Australië, Brisbane

Zondag 26/2
Rustig opgestaan en heerlijk buiten in de opgaande zon ontbeten (sorry Nederland). Daarna nog wat gelezen over Brisbane en bij de receptie ons nog even precies laten uitleggen hoe het zat met de bus naar de stad. Bushalte was vlakbij en 5 minuten later opgestapt. Bij het cultuur centrum uitgestapt (Southbank voor de kenners). Daar konden we dan met hetzelfde kaartje (zolang we maar binnen de 2 uur na afgifte van het kaartje op de boot zaten) op een hele snelle Ferry over de rivier die door heel Brisbane loopt. Best wel spectaculair, hij gaat zeker 50 km per uur op sommige momenten. Als we gewoon bleven zitten, dan konden we heen en weer en zagen we heel Brisbane vanaf het water.
Zo gezegd zo gedaan en we konden de skyline van Brisbane goed zien, incl. de soms oude gebouwen tussen heel veel nieuwbouw, zeg maar torens. Aan het eind hadden we het wel gehad en zijn we overgestapt naar een andere Ferry. We begrepen niets van het kaart systeem (iedereen had een soort chipkaart) en wij een kaartje van de bus waar amper naar geleken werd. Maar goed, niemand sprak ons aan, en we hebben een uur genoten van Brisbane vanaf de rivier gezien.
Daarna het centrum van Brisbane in. Heel veel shopping centra's en natuurlijk nog meer eetgelegenheden. Brisbane lijkt een hele dure stad, want alle dure kleding en parfum merken zitten er. Toch nog een goedkope korte broek weten te scoren. Ook nog even langs "the blood bank" die ook hier is. Wel met veel ruimere openingstijden dan in Nederland (zelfs op zaterdag), daar kunnen ze in Nederland nog wat leren!
Na een paar uur door allerlei shopping centra te zijn gelopen, hadden we het wel gehad.
Nog even op de Southbank (voorheen terrein wereldtentoonstelling, 1988) kijken. Daar staat een groot en hoog reuzerad aan de rand van de rivier. Als je vervolgens doorloopt (Marie-José wilde niet meer) langs de rivier kom je een heel breed en lang zwembad, annex strand tegen, waar het natuurlijk op zondag stikt van de gezinnen met kinderen. Het is gewoon vrij toegankelijk met life guards en al. Veel te druk voor ons, maar wel even leuk om te zien. Het is dus geen onderdeel van de rivier, maar ligt zeg maar 20-30 meter van de rivier kant af. Volgens Rick komt dit vaker voor in grote steden.
Terug met de bus, die ons weer keurig vlak bij de camping af leverde. Lekker buiten zitten met een wijntje/biertje en eindelijk backgammon spelen. Dat waren we vergeten mee te nemen en is voor ons eigenlijk onmisbaar op vakantie. Dus we waren al een paar dagen op zoek naar dit spel. En in Brisbane centrum na wat vragen eindelijk gevonden, een vakantie versie (klein met magneetjes, maar goed genoeg voor ons). Het staat nu 4-4 (1730 uur....). We maken ons eten op de bbcue plaat die vlak bij ons staat.
En tot slot nog even backgammon en kaarten. Morgen richting zuiden, naar .... .???

• 26 Februari 2017 - 11:59

Karin:

Leuk jullie camper/Australië verhalen te lezen . Veel plezier met z'n drietjes!

• 26 Februari 2017 - 16:36

Marjolijn:

Zie dat het kampeer leven er al weer in zit, maar dan wel in combinatie met jullie fietstocht naar Compostela: dus iedere dag op reis. Veel plezier verder