27/2 Langs de kust naar Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu 27/2 Langs de kust naar Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu

27/2 Langs de kust naar Byron Bay

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Marie-Jose en Eric

01 Maart 2017 | Australië, Byron Bay

Maandag 27/2
'S ochtends weer rustig maar toch wel vroeg opgestaan en weer heerlijk buiten in het zonnetje ontbeten. Dwars door Brisbane richting kust. Na een kilometer of 30 van de M1 af en richting Surfers Paradise (daadwerkelijk een plaats). Maar, zoals Rick al had voorspelt, het is geen fraai gezicht al die hoogbouw. Het toerisme is hier uit zijn voegen gebarsten.
Nog even op het strand wezen kijken en toen maar door naar Byron Bay via de M1 en niet langs de kust. Het plan was namelijk om zoveel langs het strand te rijden, maar dat viel wat tegen. Ten eerste omdat je bijna niet echt langs het strand kon rijden en ten tweede omdat het totaal niet op schoot. En Byron Bay was toch meer dan 100 km verderop!
Om 12 of 1 uur (plaatselijke tijd, we waren weer een tijdzone gepasseerd) kwamen we aan in Byron Bay. Eerst wat boodschappen gedaan. De camping die we op het oog hadden (ook door Rick aanbevolen) viel tegen qua prijs. En omdat we niet steeds meer geld voor een overnachting wilde betalen, gingen we ergens anders naar toe. Uiteindelijk zaten we op 8 km van Byron Bay, waar we 30 meter vanaf de camping moesten lopen naar het mooie strand, ook lekker (met de onvermijdelijke surfers).

Toch wilden we Byron Bay nog verder zien, dus hup stroom er weer af en met de camper naar BB. Even voor de parkeerzones geparkeerd en rustig wandelend BB in. BB is een soort hippie stadje met veel jongelui en allemaal kleine winkeltjes (en natuurlijk veel eet/drink gelegenheden). Leuk om te zien. Ook nog even hier naar het strand gegaan, waarbij we mooi zicht hadden op de (witte) vuurtoren van BB. In een gezellig tentje meegedaan aan Happy Hour en even gezellig gezeten.
Terug naar de camper gelopen en terug naar onze camping. Helaas begon het al licht te regenen toen we aankwamen. En even later begon het heel wat steviger te regenen. Schijnbaar is BB en ons Drijvers geen gelukkige combinatie. Immers ook Marc en Rick hadden hier regen! En het was voor ons de eerste regen op deze vakantie.
Spelletje, eten gemaakt en verder een rustige avond met het tikken van de regen op het dak....