16/3 Vertrekken, inleveren en wachten ..... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu 16/3 Vertrekken, inleveren en wachten ..... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu

16/3 Vertrekken, inleveren en wachten .....

16 Maart 2017 | Australië, Melbourne

Donderdag 16/3
Vandaag een dag van rustig aan doen en om een uur of half 2 naar het inleverdepot van de camper in Melbourne. Dat is toch nog ruim een uur rijden. De afgelopen nacht was na een zeer warme dag ook een zeer warme nacht. Geregeld even de airco aangezet (hele tijd aan is teveel herrie en dan slaap je ook niet). Daarnaast werd met name ik volledig lekgeprikt door de muggen (Rick de dag ervoor). Toen ik tussendoor nog wakker werd, ook nog geprobeerd om de stoelen in het vliegtuig te reserveren, maar dat lukte steeds niet (foutmeldingen). Al met al een onrustige nacht.

In de ochtend onze koffers ingepakt en geluncht. Inmiddels wel gelukt om voor de eerste 2 vluchten een stoel te reserveren, de laatste vlucht was nog niet beschikbaar. Tussendoor wat backgammon gespeeld en wachten. En om half 2 vertrokken we. Onderweg was het toch nog wel druk en we moesten voor half 4 de camper inleveren. We hadden ruim tijd, maar toch. Daarnaast ging 35 km voor het depot het lampje branden van de brandstof. Dan hadden we nog 7 liter dus ruim voldoende. Toen we eenmaal besloten hadden om toch maar nog wat te tanken, kwam er geen benzine station meer .... Dus we reden wel een beetje met samen geknepen billen.
Onderweg ook nog wat opstoppingen, dus zouden we het qua tijd wel halen. Uiteindelijk reden we om 1510 uur het depot binnen en we konden voor de receptie parkeren.
En natuurlijk weer even wachten. Een aardige mevrouw hielp ons (we hadden express pakket, dus dan gaat het heel snel), maar er waren nogal wat dingetjes niet in orde met de camper (niet onze schuld). Dus al snel zei ze dat voor een soort compensatie zou zorgen. Dat was mooi.
Alleen hoe nu naar het vliegveld. We hadden alle tijd, dus we waren van plan om naar een station te lopen (vlakbij) en dan naar centraal te gaan, om daar de bus te nemen (er gaan geen treinen of metro naar het vliegveld, vreemd). Vervolgens vertelde de aardige mevrouw dat de bus duur was (20 dollar per persoon) en daar in nog de trein kosten. Toevallig (of niet...) stond er een taxi chauffeur, die ons voor rond 50 euro naar het vliegveld kon brengen. De keuze was snel gemaakt....
Onderweg was het druk (begin spits), maar we werden keurig voor de vertrekhal afgezet. De kosten waren natuurlijk rond de 50 dollar. En daar stonden een uurtje of 6 voor het vertrek. We hadden de afweging gemaakt om de stad in te gaan, maar om te gaan zeulen met je koffers... Dit is toch een verloren dag. Dus maar weer wachten, backgammon spelen, wat eten en een stukje typen. Inmiddels leek het alsof ik stoelen kon reserveren, maar bij de confirmation volgt reservation failt... Ach ja, je bent lekker bezig. Inmiddels had de camper maatschappij al de afrekening gestuurd en we kregen 50 dollar 'compensation'. Precies de taxi kosten....

Dus weer wachten op het vliegveld. Nog geprobeerd stoelen voor het laatste stuk naar Amsterdam te reserveren, maar steeds 'reservation failed'. Tegen 20.00 uur konden we inchecken. Een aardige meneer die nog probeerde om ons op deze vlucht naast elkaar te zetten (nu achter elkaar), maar dat lukte niet, te vol (had ik ook gezien, maar wel heel attent dat hij het probeerde). Wel regelde hij dat onze koffers in 1 keer doorgaan naar Amsterdam. Op de heenweg moesten we in China onze koffers in Peking ophalen en opnieuw inchecken.
De douane was een makkie dit keer, we waren er redelijk vlot door. Na de douane nog wat gegeten en onze laatste dollars uitgegeven. En nu gaan we daar maar weer wachten. Het ergste komt nog, in Guanzhou, daar moeten we 11 uur wachten!
Overleven we ook wel weer....