10/3 The Great Ocean Road, hoogtepunt! - Reisverslag uit Port Campbell, Australië van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu 10/3 The Great Ocean Road, hoogtepunt! - Reisverslag uit Port Campbell, Australië van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu

10/3 The Great Ocean Road, hoogtepunt!

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Marie-Jose en Eric

10 Maart 2017 | Australië, Port Campbell

Vrijdag 10/3
Om een uur of 8 opgestaan en het was nog wat koud en bewolkt. Ontbeten en zoals gebruikelijk waren we snel weg met de camper (zo makkelijk!). Maar waar was dat mooie weer nu? Geen probleem, na 5 minuten op de The Great Ocean Road trok het helemaal open en daar was ons gehoopte mooie weer.
En ja en toen de uitzichten. Zelden zo vaak gestopt om weer een foto te maken. Ik denk dat we in de eerste 30 kilometer zeker meer dan 10 keer zijn gestopt! Het ene uitzicht was nog mooier dan het andere. We stonden op rotsen, op het strand en gewoon op de diverse, vele uitzichtpunten.

In Lorne in een sfeervol koffietentje een bakkie gedaan en een werkelijk goed bakkie koffie. We reden daarna door en toen kwamen in het daadwerkelijke centrum van Lorne aan het strand. En ja, daar waren nog mooiere plekjes om koffie te drinken. Maar wij waren niet ontevreden met ons tentje...
De uitzichten bleven komen en op 1 van die punten, geluncht met een lekker gebakken eitje en avocado (op verzoek van Rick). Volgens Rick en Marie-José was het heerlijk (ik hou er niet echt van), die avocado!
Aangezien we in de ochtend niet zoveel kilometers hadden gemaakt, gingen we in de middag een stuk door het binnenland. En ook dat was een prachtige weg, met weidse uitzichten over bergen/heuvels, waarbij je soms ook nog weer de oceaan zag.
Om een uur of drie kwamen we bij het hoogtepunt van deze dag en ook wel 1 van de vakantie, namelijk de Twelve Apostels. Dit zijn hele grote stukken rots rechtop in het water (los van de kust), naast een hele hoge rotswand van de kust. Tel daarbij op dat sommige van die Apostelen te midden van een prachtige brede branding liggen, dan weet je genoeg. Helaas zijn de Twelve inmiddels geen Twelve meer, maar een
stuk of 8. De tand des tijds heeft er een aantal in het water doen verdwijnen, helaas.

Marc en Rick waren hier ook geweest, maar toen was het lang niet zo druk. Er waren heel veel mensen en vooral, zoals overal in Australie bij bezienswaardigheden, veel Aziaten. Het is jammer om te constateren, dat deze Aziaten zich nogal gedragen alsof zij alleen op de wereld zijn. Na de Twelve Apostelen, waren er nog een aantal rotsen in het water, die zo mogelijk, misschien nog mooier waren dan de 12 apostelen....
Daarna zouden we nog naar The London Bridge, maar die zagen we niet, mogelijk morgen. En daarnaast hadden we het wel een beetje gehad. Het was een intensieve dag geweest met heel veel stoppen, eruit, veel zien, weer door en toch ook nog ruim 150 kilometer rijden.
Op de camping aangekomen in Port Campbell, kregen we snel onze plaats, we hadden tenslotte gereserveerd en al betaald. Gelukkig maar, want de camping was 'complet' of op zijn Australisch, 'no vacancy'. Het is echte familie camping met de plaatsen dicht op elkaar, voor ons ruim genoeg. Maar we waren blij dat we een plek hadden.
Het was een prachtige dag en duidelijk een hoogtepunt van deze reis!