Spanje, here we come! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu Spanje, here we come! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu

Spanje, here we come!

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Marie-Jose en Eric

16 Mei 2023 | Spanje, Barcelona

We konden niet echt uitslapen, de dag van vertrek naar Spanje, Barcelona. Dus al snel waren we aan het opruimen en binnen het uur was de voortent weg en het meeste opgeruimd. Daarna (Eric) nog een wandeling rond de camping en ontbeten. Inmiddels was het een uur of 10 en als afsluiting een lekker kopje thee/koffie bij Peter en Angela. Daarna vertrekken, auto en caravan stond al klaar. Maar al heel snel klopte er iets niet. Waarom slipten de voorbanden en kwam ik niet vooruit? Beginnersfoutje of gebrek aan routine foutje… Als je de mover gebruikt, moet je NA het gebruik wel de mover van de wielen afhalen[e-1f60f]. En dus snel opgelost[e-1f971].

Om 1115 reden we over de grens Spanje in, na 5 minuten file, alles moest namelijk naar 1 baan (van 3). Daarna relaxed doorgereden, wind werd langzamerhand minder, gelukkig. Rustig op een parkeerplaats naast de caravan geluncht. Klokslag 1400 uur reden we de camping op (na een kleine omweg, ivm onze eigen auto TomTom). Ontvangen door een enthousiaste “regel” Spanjaard, die steeds maar bevestiging wilde dat het allemaal goed ging. Daarna kwamen we hem weer tegen en nog steeds “how are you, everthing well”, fantastisch[e-1f600].

In ruim een uur stond de luifel weer, dit keer wel wat zwetend, temperatuur wat hoger en GEEN wind! Helaas wel een wat kleinere plek en vliegtuigen.. Maar rond 1800 uur stopten ook de vliegtuigen, top!

Even een rondje camping en strand! (camping ligt aan het strand) gedaan. Daarna een spelletje Backgammon, dit keer gewonnen door Eric (5-4)[e-1f60a]. Vervolgens uiteten op de camping, echt Spaans, een paella, wel met kip en groenten, lekker. Morgenochtend met Baja Bikes op de fiets door Barcelona en eind van de middag Sagrada Familia…

• 16 Mei 2023 - 21:29

Marjolijn :

Het rustige tempo gaat jullie steeds beter af. Veel plezier in Barcelona

• 16 Mei 2023 - 21:59

Karin:

Leuk hoor op de fiets door Barcelona. Geniet van het Spaans leven.