Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu

Barcelona

17 Mei 2023 | Spanje, Barcelona

Marie-Jose stond redelijk bij tijds op en maakte nog even een kleine strandwandeling, het water was heerlijk. Daarna naar de bus, zo’n 300 meter lopen. Het stond iet wat verwarrend aangegeven, maar we vonden de bushalte aan de snelweg. Ja, dan kan allemaal in Spanje, ook mag je fietsen op deze snelweg… Maar goed bus L95 kwam al snel (2 minuten eerder dan zijn schema). Maar hij vertrok gewoon, we zagen nog andere Nederlanders aan komen lopen, te laat dus[e-2639]️. Daarna moesten we overstappen, dus weer wachten. Daar probeerde een oud vrouwtje met haar zoon een gesprek met ons te voeren in het Spaans of Catalaans. We hadden geen idee wat ze zeiden, uiteindelijk wel ontdekt dat zij 1 zoon en wij 2[e-1f923]. De bus en we stapten ook weer bij de goed halte uit. Vervolgens naar Baja Bikes gelopen, we waren ruim op tijd. Bakkie gedaan op het plein en vervolgens kennis gemaakt met de groep, een man of 8 bij elkaar met een Belgische vrouwelijke gids (half 11 start)Van alles gehoord en gezien en bij de Sagrada Familia een stop van 20 minuten. Gauw met moeite een sandwich gescoord en weer door. Zo rond half 2 waren we weer rond. Het was een mooie, informatieve tocht, die een mooi beeld gaf van Barcelona. Daarna rustig gelopen naar de Sagrada Familia, daar hadden we tickets voor helaas pas om 18.15 uur. Gelopen, gezeten, drankje met appeltaart gedaan, maar eigenlijk was het wel wat teveel tijd tussen de fietstocht en Sagrada. Maar goed het was niet anders. Zo konden we mooi lachen om mensen die op allerlei manieren zichzelf en de Sagrada op de foto wilde hebben. Er waren 2 vrouwen die wel op 3 verschillende plekken (5 meter verschil[e-1f923]) in allerlei poses foto’s namen. Uiteindelijk lukte het ons om een half eerder naar binnen te komen. Via een app op de telefoon kregen we in het Nederlands uitleg. Heel prettig, waardoor we veel beter eigenlijk Gaudí begrepen. Zowel binnen als buiten was en is fascinerend. Daarna waren we er wel klaar mee, het was een lange dag geweest. Op zoek naar de bus en gelukkig waren we op tijd. Weer overstappen, ging ook goed. Op de camping een heerlijke pizza gehaald en bij de caravan opgegeten. Schrijven en naar bed, morgen zien we nog wel wat we precies gaan doen (foto’s volgen)

• 17 Mei 2023 - 23:15

Lindy:

Prachtige dag dus!

Wij zijn ook nog naar Gaudi's huizen geweest, erg interessant! Liefs uit Hauwert

• 21 Mei 2023 - 18:50

Angela:

De Sagrada is zo mooi! Die zou ik graag nog eens zien. Het lijkt me ook heel bijzonder om door Barcelona te fietsen.