Barcelona van boven … - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu Barcelona van boven … - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu

Barcelona van boven …

18 Mei 2023 | Spanje, Barcelona

Na de drukke dag van gisteren rustig opgestaan. Strandwandeling gemaakt om vervolgens voor een dichte deur te staan[e-1f928]Om namelijk van de camping op het strand te komen, moet je door een ijzeren deur. Deze stond gisteren open, vandaar dat wij niet wisten dat hij dicht viel. Een Spanjaard die naast de ingang zat, wilde niet open doen en bromde, intercom/bel. Waarschijnlijk had hij de vraag alle vele malen gehad. Dan maar de intercom gebruiken, bel ging over, maar er gebeurde niets. Gelukkig was er wel een aardige Oostenrijker die de deur voor ons open deed. Vervolgens brood gehaald in de supermarkt op de camping, de keuze was reuze[e-1f61c], een wit stokbrood of een croissant. Het werd een stokbrood (croissant alleen in het weekend[e-1f602]).

Vervolgens besloten we in de ochtend lekker niets te doen en in de middag naar een natuurgebied boven Barcelona te gaan. Het weer was half bewolkt en iets boven de 20 graden, prima. Gisteren in Barcelona was het een graad of 23 en strak blauw overigens. Met de auto naar het natuurgebied en hoe dichter we bij de plaats van bestemming kwamen, hoe dreigender het werd. Maar uiteindelijk de hele middag geen regen. Per ongeluk kwamen bij een mooie parkeerplaats waar allerlei wandelingen starten. Uiteindelijk gekozen voor een wandeling van een uur, na eerst een route te hebben gekozen, waar bij we na 2 bochten al geen route bordjes meer zagen … Lekker door een bos gelopen, waar je de vogeltjes hoorde fluiten. Ook wel wat redelijk steile klimmen (niet al te lang), maar prima te doen.Zie ook de foto van het aparte “fietsen” rek.

De rit naar deze plek hadden we een grote kerk boven op de berg gezien, waarbij je uitkijkt op Barcelona. Dat moesten we ook zien. Ook hier wat vreemde bewegwijzering, maar we eindigden bij een soort parkeerplaats. Of we hier nu mochten staan? Verder naar boven gelopen naar de kerk (Temple Expiatori del Sagrada Cor). De kerk was mooi (zie foto) en het uitzicht ook wel. Helaas hadden ze voor de kerk iets lager, maar vast aan het plein van de kerk een soort pretpark gemaakt, incl. een reuzenrad, bizar. In de verte konden we wel de Sagrada Familia zien (zie foto). Het was mooi geweest, terug naar de auto, geen bon gelukkig.

Even tanken (1.61) en boodschappen bij de Lidl. Op de camping potje Backgammon (verloren 5-2). Daarna eten, afwassen en douchen. Morgen half dagje rijden naar Valencia.