Reisdag en een nieuwe prachtige omgeving - Reisverslag uit El Chorro, Spanje van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu Reisdag en een nieuwe prachtige omgeving - Reisverslag uit El Chorro, Spanje van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu

Reisdag en een nieuwe prachtige omgeving

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Marie-Jose en Eric

01 Juni 2023 | Spanje, El Chorro

We werden al vroeg wakker en Marie-Jose ging al snel “rommelen”. Oftewel voor ik het ik het wist was de luifel verdwenen[e-1f609]. Rustig de rest opgeruimd en de fiets op de dissel geplaatst. Om 9 uur was er nog niemand bij de receptie, maar om 915 uur had ik 1 van de laatste baquete’s. Uiteindelijk reden we om 1000 uur weg van de camping. We hoefden niet heel ver, uur of twee rijden. Toch kregen we weer ruzie met “haar” van de TomTom. Dus verkeerde afslag, maar de route die we daarna volgen was een prachtige “binnendoor” route van een kilometer of 20. Geluk bij een ongeluk dus. Geen probleem, want we hadden geen haast. Overigens ooit een TomTom gehad die de aanwijzing geeft “hier een beetje naar links”? Wij niet en ons inziens wel een hele aparte aanwijzing[e-1f923].

Even na 12.00 uur kwamen op de camping aan. In de laatste 10 km zagen we al een prachtig blauw meer liggen, dat beloofde veel goeds. De man achter de receptie nam bij iedereen veel tijd, maar was wel heel leuk. Uiteindelijk bleek dat we nog maar net plek hadden! De plek is vrij klein, maar met onze caravan (niet zo groot) pasten we precies en hebben we een mooi uitzicht. Voor het eerst deze vakantie kon Marie-Jose de hangmap ophangen. Nog wel een komisch momentje toen Marie-Jose er in ging zitten. Het zat niet helemaal goed en de touwen lieten los en daar viel Marie-Jose op haar bips. De buren moesten ook lachen en later bleken ook andere Nederlanders het te hebben gezien[e-1f600].

Na wat lezen en chillen, natuurlijk een spelletje Backgammon, 5-3 Erich. Toen een rondje over de grote camping, maar wel heel geaccidenteerd waardoor er niet zoveel plekken zijn. Wel veel plekken voor tentjes. Vanaf de camping liepen we zo naar een prachtig meer (zie foto).

Nu heeft mijn zus Marjolijn een hele slechte ([e-1f92a]) gewoonte om te zeggen, reisdag is niet koken, maar uit eten. Die gewoonte hebben we vandaag maar eens overgenomen. Op 1 km lopen vanaf de camping, prima restaurant, met prachtig uitzicht (zie foto). Het was niet druk, maar later kwamen er wat meer mensen. 1845 uur is te vroeg voor Spanjaarden …Lekker gegeten en rustig (niet helemaal) terug gelopen. Nu uitbuiken,lezen, schrijven en naar bed. We blijven hier zo’n dag of 7.

• 31 Mei 2023 - 22:09

Karin:

een mooi plekje, blauw water, mooie natuur en een zonnetje [e-2600]️ en een hangmat. Geniet van jullie plekje

• 01 Juni 2023 - 07:08

Angela:

[e-1f602] Ik zit hier echt keihard de hele camping wakker te lachen! Mooi plekje trouwens!

• 01 Juni 2023 - 08:06

Marjolijn :

Goede! gewoontes zijn het inderdaad waard om overgenomen te worden.[e-1f61b] zeker als uit eten gaan zo goedkoop is zoals in Spanje en Griekenland.