Gestart en 'echt' (UWV grapje) op weg - Reisverslag uit Zevenhuizen, Nederland van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu Gestart en 'echt' (UWV grapje) op weg - Reisverslag uit Zevenhuizen, Nederland van Marie-Jose en Eric Drijver - WaarBenJij.nu

Gestart en 'echt' (UWV grapje) op weg

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Marie-Jose en Eric

30 Juli 2016 | Nederland, Zevenhuizen

Ontdekt dat dit verslag niet af was en ik had er ook geen kopie van. Dus maar even met terugwerkende kracht (17/8).

Dit is de laatste keer dat ik dit verslag probeer te maken. Elke keer als buiten dit verslag op het scherm iets aanraak is het verslag weg, dus... grrr.
Marie-José zou slecht tot niet slapen de laatste nacht voor ons vertrek. Eric zou er weinig last van hebben. Het was dus omgekeerd ....
Rond 6 uur opgestaan (gelukkig) en voordat ik het wist, stonden de eerste uitzwaaiers om half 7 op de stoep. Ik kon amper mijn ontbijt weg werken. Wel heel lief met verwachte en ook onverwachte aanwezigen. Dus het werd toch een beetje emo.
Tegen al onze verwachtingen in vertrokken we nog keurig op tijd rond 7 uur. We voelden ons net filmsterren met al die foto's die van ons werden gemaakt...
Het was heerlijk rustig, lekker fiets temperatuurtje en geen stress. Wel leek het ons net een weekeind fietstochtje, ook vanwege de bekendheid van de omgeving. Het 'camino' gevoel was er nog niet. In Haarlem aangekomen, weer verwachte en onverwachte uitzwaaiers en wederom als filmsterren ontvangen. Je gaat snel wennen aan je sterren status.
In de zaal van het genootschap maar liefst 3 stempels gekregen bij de start. Een van het gebouw, een van het genootschap en een van een afdeling waar het genootschap onderdeel van is (of zoiets). Vervolgens uitgezwaaid, na ook nog een persoonlijke boodschap van Hedwig (nicht Marie-José) via de telefoon via Arjan. Ook Hans en Simone waren op de fiets uit Wormerveer! Waarschijnlijk 1 pont (Buitenhuizen) voor ons. En verder waren Karin, Ien, Marcel Janssen en Marjolein/Stef er ook, heel leuk.
Nadat we netjes achter de startstreep (die is er daadwerkelijk!) zijn gestart, nu officiel van start! Door Haarlem langs de markt en de weg kwijt (even wennen aan de GPS). Gelijk kwam er iemand die ons wilde helpen, ongelofelijk. De route opgepakt en onderweg naar onze 'vrienden op de fiets' overnachtingsplaats. Ook nog even Thea gebeld, want we zouden daar lunchen (eigen lunch mee), de route ging vlak langs. Rustig geluncht, uitgezwaaid en daarna het laatste stukje naar Zevenhuizen. Vrij snel vonden we het grote huis met mooie veranda en aardige mensen. We kregen een mooie kamer en dronken nog wat met de eigenaren. Daarna ' s avonds in het dorp (100 meter verderop) lekker gegeten in een soort Piet Pann. Daarna vroeg naar bed!

  • 31 Juli 2016 - 06:46

    Eric:

    De tekst van dit verslag is langer, maar ik zie die niet.
    Ik weet niet hoe dat komt. Mogelijk zien anderen wel de hele tekst.

  • 31 Juli 2016 - 10:46

    Rudy En Margit:

    Heel veel plezier en succes met deze uitdaging!!

  • 31 Juli 2016 - 12:22

    Marjolijn:

    Hoi Eric,

    Je kan beter de tekst niet in dit programma maken, maar elders en dan met knippen en plakken hierin zetten. Dat hebben wij in 2012 ervaren.
    Veel plezier en hopelijk toch nog regelmatig een update van jullie belevenissen.

  • 31 Juli 2016 - 21:50

    Marion:

    Hoi Eric,
    heb je helaas vrijdag gemist, ik was in de verondersteeling dat je nog ozu werken... ik wens jullie een fantastische reis, mooie verhalen, indrukken en verwonderingen. Geniet van een 'once in a lifetime experience' en kom vooral ook gezond weer thuis. Ik ga jullie volgen !! Groetjes en veel fietsplezier Marion

  • 01 Augustus 2016 - 17:51

    Joris:

    Hoi Eric en Marie-Jose,

    Ik heb jullie gemist omdat ik zelf in het buitenland zat. In elk geval neem ik diep mijn pet voor jullie af!

    Hele goede reis en ik zal jullie blijven volgen via de blog.

    Joris van der Koogh

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zevenhuizen

Marie-Jose en Eric

Na onze fantastische fietstocht in 2016 naar Santiago de Compestella, onze onverwachte en bijzondere reis in 2017 naar Rick in Australië gaan we heel ander soort lange reis doen. We gaan met de caravan een rondje Spanje doen! Grootste doel wordt Andalusië, maar we gaan ook naar Barcelona, Valencia, Sierre Nevada en de Picos in het noorden. Dit kan natuurlijk allemaal weer veranderen als het te warm wordt....

Actief sinds 06 Juli 2016
Verslag gelezen: 483
Totaal aantal bezoekers 42280

Voorgaande reizen:

12 Mei 2023 - 05 Juli 2023

Rondje Spanje of ....

19 Februari 2017 - 18 Maart 2017

Australie, naar Rick

06 Juli 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: